torsdag 6. februar 2014

Strikk, strikk, til krampa tar deg!

Jeg er en ivrig strikker, litt i overkant ivrig kanskje? Det påstår i alle fall min høyere halvdel og jeg ser poenget hans. Spesielt siden jeg opp til flere ganger om dagen bare MÅ fortelle han om garn, eller oppskrifter, eller strikkede produkter, eller strikkebøker, eller strikketrender... du forstår sikkert hva jeg mener om du er en "avid strikker". Du prater sikkert ofte om strikking og strikkerelaterte temaer du også.

Når jeg ikke snakker om strikking, garn eller det prosjektet jeg holder på med så snakker jeg om TV serier og kan da fint ut av det blå ha en laaang monolog om en TVseries innhold, oppbygning, og hvordan karakterene/handlingen kan settes i sammenheng med samfunn og kultur.

Slik ser jeg ut (om du skulle ønske å vite det, om du ikke vil vite det foreslår jeg at du burde ha luket øynene eller sygget for data skjermen for lengst)

Med og uten kaffekopp. Kaffekoppen er følgesvenn nr to vel og merke, etter strikketøyet.

Fortiden holder jeg på med to prosjekter, det ene jeg holdt på med en stund (ikke fordi det tar lang tid, men fordi jeg har latt meg selv distrahere av andre prosjekter i mellomtiden.) Dette prosjektet skal bli sokker når det er ferdig, jeg er nesten halvveis, men slik så det ut når jeg plukket det opp igjen i dag tidlig:
Fargen er rett og slett yummy! En fest for øynene og jeg gleder meg til å ha på de rosa sokkene når de er ferdig.

Det andre prosjektet er en genser:
Det skal bli en slik hønsestrikk genser hvor jeg har de samme hovedfargene som i Karpe Diem genseren, og jeg har med hjertene, men jeg lager resten av mønsteret selv. Ho hoi!

Stay Gay,

Ballerina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar