mandag 10. februar 2014

Sinnasau jakke

Sommern' 2013 starta jeg på en sinnasau jakke. Pinne 3,0mm er som kjent en liten pinne og med tynt garn (og mange prosjekter i ilden) kan det plutselig ta litt tid. Jeg fullførte den rett etter nyttår og ble kjempe fornøyd.

Jeg strikket den i Drops Alpaca og er veldig fornøyd med farge valget, hehe men ser at jeg har strikket 3 runder i stedet for 2 i den ene stripen på bolen. Det syns også godt på bildet ser jeg, men pytt sann

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å vie første halvdel (i alle fall) av 2014 til å strikke opp mye av garnet jeg har fra før, men så gikk jeg innom en garnbutikk og så et garnnøste i en KJEMPE fin rosa farge og etter å ha kjente på garn nøstet som er Drops Extra Fine Merino så kunne jeg ikke dy meg, jeg fikk plutselig VELDIG lyst på en sinnasau jakke i dette garnet, med rosa som hoved farge.


Jeg strikker ganske fast og bestemte meg for at pinne 4,0 mm er det beste valget for meg til dette garnet. Noe av helgen gikk med på et forsøk på å tilpasse originaloppskriften til pinne str. + garnkvaliteten, men jeg ga opp. Jeg har kun strikket 1 jakke (sinnasau) og 1 jakke i over og ned (sinnasau), men har strikket flere gensere med rundfelling (nedfra og opp), så jeg bestemte meg for at det kanskje det muligens er en god ide å bruke mønster fra sinnasau jakken, men å følge en annen oppskrift for å få det til.

Det jeg lurer veldig på er: Hva blir forskjellen mellom å strikke ovenfra og ned kontra nedfra og opp?

hehe er det en synlig forskjell på sluttresultatet?

NOTE:
Sinnasau jakken er designet av: Ann Myrhe/Pinneguri/the needle lady på Ravelry.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar